péntek, október 22, 2004

Akár jó, akár rossz

Szürke falak vesznek ma körül.
Egészen estig, mikor Dionüszosz zsoltárát zengve töröm át őket egy vad, diadal ittas üvöltés kíséretében. Talán visszavonhatatlanul.
Csendesen figyelem a körülöttem lévő, halálos mélyálomba forduló világot, és lassan megértem, hogy a kezdet és a vég ugyan ott van.
Egy végtelen körforgás, akár a saját farkába harapó kígyó.

Ránehezedek saját létem falaira, hogy kitágítsam, vagy akár kidöntsem őket.
Meg remeg az egész.
Repedezni látszik a burkolat, és kövek után sikoltanak a falak.

Azt hiszem elkerülhetetlen a tudat szét hullása ezen az estén, de úgy hiszem ez egyáltalán nem nagy ár a szabadság szárnyaló óráiért. Valamit valamiért, és én boldogan fizetem ki ennek az ördögnek a jussát, hiszen megérdemli.

A tehetetlenségbe fagyva tengődtem már hónapokig, és azt hiszem ideje egy szempillantást vetni a köröttem egyfolytában mozgó környezetemre.

Valami kavarog bennem, amit a szabadjára akarok engedni, hogy kitombolhassa magát, és elégedetten jöjjön vissza aludni egy jó darabig.

A várakozásokkal teli feszültség teljes mértékben felpörget, és már alig várom, hogy magamévá tegyem azt az érzést, amit a legjobban élvezek pillanatnyilag, és amit elérhetek ebben az élet periódusomban. Mint mikor a ketrecbe zárt fenevad érzi szabadulásának utolsó óráit, és vérben forgó szemekkel várja azt a felemelő pillanatot, mikor kinyílnak az észlelés kapui, és vonyítva rohanhat keresztül rajta.

A bolyongás évében vagyok, és minden egyes percét ki akarom élvezni ennek az útkeresésnek.

Akár jó akár rossz úton haladok.